Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Spørgsmål til køb og vurdering af båd

Spørgsmål til køb og vurdering af båd Skal du have gode råd til køb af ny båd, eller blot have din nuværende vurderet, så er det her vi samler alt info.

» Online brugere: 159
1 medlemmer og 158 gæster
Andreascoy
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #6  
Gammel 26-04-2015, 07:05
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Agerbo Se indlæg
Jeg er lidt i tvivl. Jeg har fået fortalt en benzin motor der er ferskvands kølet stadig får saltvand rundt i blokken det er kun enkelte dele der er ferskvandskølet. Er det rigtigt?
Nej, det er forkert.

Ferskvandskøling til bådmotorer fx Mercruiser eller Volvo Penta, leveres som KjaerLarsen rigtig nok skriver, i udgaver som halvt eller hel system - hvad betyder det så ?

Halvt system giver ferskvandskøling i motorblokken, topstykkerne og indsugningen. Hele udstødningssystemet er fortsat havvanskølet.

Fuldsystem giver sammen ferskvandskøling som et halvt system, men manifolderne og evt. mellemstykker ( imellem manifolder og afgangsknæ ) er også ferskvandskølet. Afgangsknæene er havvandskølet.

Volvo Penta tilbyder KUN ferskvandskøling til deres motorer som halvt system.

Mercruiser tilbyder begge dele, hvis det er monteret fra nyt. Skal ferskvandskølingen eftermonteres, kan det så vidt vides, kun fås som halvt system. Der findes andre amerikanske udbydere der tilbyder ferskvandskøling til eftermontering i begge udgaver og gunstige priser.

Ferskvandskøling til eftermontering på Mercruiser indsprøjtningsmotorer kan have en lille udfordring omkring termostaten. Vælger man at eftermontere ferskvandskøling på sådan en motor, så vil jeg anbefale at anvende en termostat på 71 grader celcius, for ikke at komme i konflikt med ECU´en.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
 


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,589
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, www.knocktouch.com
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 05:29.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden