|
|
 |

06-12-2008, 16:53
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
|
Det er umuligt at støbe med ved renovering (fås kun i plader) og det tåler ikke polyester - så skal det ligge op af glasfiber så opløses det af polyesteren - desuden tåler det ikke benzin og er derfor ikke USCG godkendt som opdriftmateriale
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

06-12-2008, 18:06
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
|
|
colaflasker
Citér:
Originally Posted by ENN
Det er umuligt at støbe med ved renovering (fås kun i plader) og det tåler ikke polyester - så skal det ligge op af glasfiber så opløses det af polyesteren - desuden tåler det ikke benzin og er derfor ikke USCG godkendt som opdriftmateriale
|
colaflasker tåler da heller ikke benzin  
__________________
Hilsen Kim 
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe 
Yamaha v8 drev
|

06-12-2008, 18:14
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Colaflasker er i hvert fald ikke USCG godkendt - men tåler de ikke benzin? jeg har da engang haft lidt stående i en colaflaske og der skete ikke noget så vidt jeg husker
Man kunne jo også fylde hulrummene med Plasticbolde men hvis så man slog hul så flød de jo bare ud 
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

07-12-2008, 00:07
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
|
|
Har da set på discovery, at de sendte en masse bordtennisbolde ind i en sunken båd, så de fik opdrift nok til at få den til overfladen igen, det er måske noget lignende, bare i tykkere materiale man skal bruge? 
|

07-12-2008, 12:18
|
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: 8940
Indlæg: 80
|
|
Ang. flamingo, ja det suger vand. Vi havede det i akvariet som underlag til sand og efter 1år var flamingoen vanddrukken og mindst tredobling af vægten.
Troels
|

07-04-2013, 23:17
|
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2013
Bopæl: 8300, Denmark
Indlæg: 17
|
|
Jeg river lige op i et gammelt topic - der er måske kommet nye råd/løsninger
Jeg har lige brækket/pillet/skrabt polyurethanskum ud af min ny erhvervede Trifoil 70 De Lux, der løb vand ud af skummet hver gang man pressede på skummet og finerpladens nederste lag i bunden var pil råddent.
Jeg er ny indenfor marine verdenen - men min første indskydelse i "skum problematikken" var at pakke PU skum eller flamingokugler i plastikposer og svejse dem og derved afskærme opdriftsmaterialet for vand.
Idéen med synkefri er jo fin - men må da indrømme at opleve mættet PU skum limet til skroget gjorde da at jeg kraftigt overvejer IKKE at fylde hulrummet med opdriftsmateriale, hvis det med tiden vil suge vand som en svamp.
Er der nyt på området?
|

08-04-2013, 00:07
|
|
|
Nej der er vist ikke kommen nyheder
Mange moderne både er bygget som en sanvits konstruktion, hvor så skummet er en del af konstruktionen.
Så der kan man ikke bare uden videre undlade skummet, men kan evt lave forstærkninger, så man undgår skum.
Jeg havde også en rådden bund i min jolle, jeg lavede dobbeltbunden uden skum, og med en prop ind til hulrummet, det har været helt tørt, i de 12 sæsonger der er gået siden rep.
Skal du bruge skum, så er det kun 2 komponent der dur.
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,269
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, RaymondPaync |
|