Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 137
0 medlemmer og 137 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 18-07-2019, 10:10
Christopher Christopher er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2014
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 32
Det er rigtigt, Brian. Og tak for hjælpen med det hele. Jeg har også snakket rigtig meget med Finn, som du har anbefalet, og jeg har evt en aftale med Strandby marine når han er tilbage fra ferie.

Jeg har dog læst en tråd i et forum for Evinrude-ejere og der er en der beskriver præcis samme fejl som mig, og har gjort det samme som mig.

Han sluttede af med pap-strimmel-testen og fik en ny dyse på.

Jeg har læst at man kan bruge diagnosticeringværktøj til at handtere en injector-data-fil??? Derfor er jeg i tvivl om det er plug'n play.
Reply With Quote
  #2  
Gammel 18-07-2019, 20:26
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Det er da forsøget værd med pap-strimmel-testen.
Reply With Quote
  #3  
Gammel 19-07-2019, 08:02
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by Christopher Se indlæg
Jeg har læst at man kan bruge diagnosticeringværktøj til at handtere en injector-data-fil??? Derfor er jeg i tvivl om det er plug'n play.
Ser ud til at det ikke er plug and play ifølge manualen. Troede ikke at man brugte 3.5" disketter mere

Fuel Injector Servicing
All fuel injectors are “compensated” and require
software programming. DO NOT install an injector
without updating the compensation software

Installation of replacement injectors requires the
use of diagnostic software and coefficient data
supplied with all replacement injectors on 3.5 in.
floppy disk.

Sidst redigeret af BrianL; 19-07-2019 kl. 08:09.
Reply With Quote
  #4  
Gammel 19-07-2019, 08:46
Christopher Christopher er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2014
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 32
Ha ha! Ja, det kan være man skal på loppemarked og lede efter et drev

Den gamle dyse skal afmeldes og den nye tilmeldes. Der følger vist et unikt nummer med dysen, hvor de 6 sidste cifre skal tastes ind. Om det er dem, der er equilisationsdata ved jeg ikke, men Finn har tilbudt at hjælpe

Vil dog prøve at undersøge hvad dieselcentret kan. Jeg kan forstå at det er helt almindelig praksis at genoplive dyser. På E-tec er det vist ikke ualmindeligt at en dyse ryger i svinget i ny og næ.

Ellers er jeg klar til at få skiftet dysen. Laver lige en papirstrimmeltest for at være helt sikker på at de 5.800kr (bare for dysen) er nødvendige

Har du hørt om nogen der har fået renoveret dyser?
Reply With Quote
  #5  
Gammel 19-07-2019, 13:02
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by Christopher Se indlæg

Har du hørt om nogen der har fået renoveret dyser?
Jeg har selv fået renset dyser til en Mercruiser 454 Mag på et Bosch værksted, men det er konventionelle dyser, som de fleste firmaer kan håndtere.

De sender rensevæske igennem dysen mens den aktiveres, og ser om de kan rense den således at det forventede "spray pattern" opnås.

Ved ikke med Etec dyser hvem som kan rense dem, det kræver at de har udstyr som passer til dyserne.
Reply With Quote
  #6  
Gammel 19-07-2019, 21:00
Christopher Christopher er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2014
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 32
Fik du dem renset fordi den ikke ville starte eller gik motoren bare ikke optimalt? Er lidt i tvivl om det vil pille ved 'equivalent data' at få e-tec dyser renset.

Jeg tror at jeg får Finn til at hjælpe med at skifte til en ny selvom det kunne være fedt at kunne selv
Reply With Quote
  #7  
Gammel 19-07-2019, 21:44
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by Christopher Se indlæg
Fik du dem renset fordi den ikke ville starte eller gik motoren bare ikke optimalt? Er lidt i tvivl om det vil pille ved 'equivalent data' at få e-tec dyser renset.
Jeg syntes at den røg lidt mere end forventet når den var kold, men når den var varm gik den fint. Jeg lavede en computer udlæsning og alle parametre var OK, så besluttede at spørge Bosch om de kunne teste dyserne. Det kunne de godt, og de sagde at "spray pattern" ikke var optimalt (for store/grove dråber i forstøvningen) på de fleste dyser, og at de blev bedre efter de blev renset (finere/mindre dråber=bedre forstøvning).

Men ærlig talt kunne jeg ikke mærke forskel efter de var blevet renset, men så vidste jeg at dyserne var i orden.
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,442
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, yijasebf
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:06.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden