|
 |

20-12-2008, 10:08
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Anders kr
Så Rolf, nu fik jeg mit stempel efter mine "Hård prøvede forældre" havde hentet det
nu går det helt storer arbejde igang, vi satser på at få blokken samlet igen idag, så har jeg hele dagen i morgen til at få resten samlet, men der lidt vej endnu  )
|
Det lyder godt. Glæder mig til at høre resultatet, når motoren er samlet og startet op. Selvfølgelig også til en prøvetur, når vejret tillader det.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

20-12-2008, 14:25
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Har lige talt med anders - der er 2 revne stempler og mindst en foring der er så medtaget at den skal bores
Så der er nu kun 1 vej det er 4 overstørrelses stempler og 4 x boring samt nye pakninger etc etc det er sku en dyr affære for anders det her
Måske Anders du skulle overveje at få en short block fra USA altså en renoveret blok med stempler krumtap mv jeg tror det kan gøres til samme pris og så er alt renoveret i den - jeg finder lige nogle link
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

20-12-2008, 14:33
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Se her anders
http://www.maxrules.com/fixmercpowerhead.html
Eller her
http://www.seilermarine.com/outboard..._powerhead.htm
Jeg tror det bedre kan betale sig at købe et renoveret powerhead så er alt også nyt
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

20-12-2008, 15:46
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Med et renoveret powerhead, er omkostningerne i omegnen af DKK. 18000,- incl. forsendelse, moms og told.......
__________________
Chi non risica, non rosica
|

20-12-2008, 16:24
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
|
|
Ja, puha en dag, vi er gået i tænke box for at finde bedst mulige løsning, 
|

20-12-2008, 16:30
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Der kan nok forhandles om den pris - men ca 12-14 skal han regne med - tilgængæld bliver en tvivlsom renovering af den han har ligeså dyr inden han er færdig og så har han ingen sikkerhed for at krumtap plejlstænger lejer etc er i orden - så jeg ville anbefale en ombytnings shortblok
Skal blokken renoveres så ville jeg købe stemplerne og køre over til malmø motorrenovering med dem og blokken - de har det rigtige grej til at flugtbore den og får de stemplerne med kan de lave en 100% opmåling etc
Malmø motorrenovering kan findes her www.mmr.nu
de tager 2606,- Skr (altså ca 1800 Danske) for at bore en 4 cylindret motor - priserne er incl moms
Malmø motorrenovering er dygtige jeg har brugt dem mange gange og de har "state of the art" udstyr en cylinderboringsmaskine ser sådan ud:

__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

20-12-2008, 16:32
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Fårk man! Tarvelig julegave
Enn: Du skal jo ikke samle maskinen hvis du er i tvivl om dine plejlstænger osv har taget skade. Når du har det hele ude kan du ligeså godt få det efterset og skifte plejllejer det jo ingen sag når du står med det og så er det jo som nyt. Så om det er en Shortblock eller Home-made er vel lige fedt. Tror nu man kan spare nogle gysser ( det sjoveste ) ved at få det ordnet selv.
Nicolaj
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Sidst redigeret af nicolajjetrider; 20-12-2008 kl. 16:35.
Begrundelse: Læste forkert.
|

20-12-2008, 16:35
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Blokken kan sagtens renoveres Nicolai - men så genbruger man krumtap og lejer etc jeg har det sådan at hvis jeg åbner en motor op der har en ukendt historik og har kørt meget så bliver den total renoveret - så det er baggrunden
Nu ved jeg godt at vi skal kigge på pengene i denne sag da Anders jo ikke har ubegrænsedede resourser - derfor har jeg anbefalet malmø motor renovering der kan bore alle 4 cylindre for under 2000 Dkr
Så selvfølgeligt kan blokken renoveres - men ved vi hvad stand lejer krumtap og plejlstænger er i ? plejlstængerne bør prøves for skævhed da den jo har revet i flere cylindre og det kan bukke plejlstænger etc etc
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,020
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Zarkosplaycle |
|