|
» Online brugere: 415 |
| 0 medlemmer og 415 gæster |
| No Medlemmer online |
| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |
|
 |

23-12-2008, 11:48
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
|
|
|
Hvad er der fusk i at lime dem sammen igen? fabrikken limer dem jo også sammen med noget lignende?. forstår ikke hvad i mener!?
|

23-12-2008, 12:11
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by ChristianX
Hvad er der fusk i at lime dem sammen igen? fabrikken limer dem jo også sammen med noget lignende?. forstår ikke hvad i mener!?
|
hvem snakker om at lime noget sammen igen
ok jeg skulle bare lige langt tilbage i tråden . jeg ville heller ikke prøve at lime tror ikke det vil holde
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Sidst redigeret af goffy; 23-12-2008 kl. 12:26.
|

23-12-2008, 12:20
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Citér:
Originally Posted by ChristianX
Hvad er der fusk i at lime dem sammen igen? fabrikken limer dem jo også sammen med noget lignende?. forstår ikke hvad i mener!?
|
Det er moseboen der har talt om at lime sine gummiophæng sammen med rudelim (et råd han vist fik på BG)- men på fabrikken er der tale om at frisk gummi og kemisk rent metal vulkaniseres sammen - et højt belastet motorophæng vil ikke holde hvis man forsøger at genvulkanisere det sammen igen - man skifter motorophæng hvis de er i stykker - man limer dem ikke da det ikke vil holde
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

23-12-2008, 12:48
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
|
|
Citér:
Originally Posted by ENN
Det er moseboen der har talt om at lime sine gummiophæng sammen med rudelim (et råd han vist fik på BG)- men på fabrikken er der tale om at frisk gummi og kemisk rent metal vulkaniseres sammen - et højt belastet motorophæng vil ikke holde hvis man forsøger at genvulkanisere det sammen igen - man skifter motorophæng hvis de er i stykker - man limer dem ikke da det ikke vil holde
|
Det var så mig der skrev det på baadgalleri
Når man køber det får man jo noget primer med af en art, som gør at det kan holdes sammen igen, men jeg fik det anbefalet af en bådforhandler.
BTW. Min Mercury 20hk fik jeg gjordt det på i år, i starten af sæsonen, og kiggede til dem her inden sommeren var ovre, og de er stadig meget fine
Sidst redigeret af ChristianX; 23-12-2008 kl. 13:06.
Begrundelse: kludder i ordene
|

23-12-2008, 14:07
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
OK - ja man har en primer man bruger til rudelim - og en lim - men vi har på arbejdet aldrig repareret motorophæng med det - vi skifter ophængene
Muligvis man kan være heldig at det holder en tid - men som sagt plejer vi at skifte dem når de er gået i stykker
Primeren man bruger ved rudelim (indlimning af ruder i fx en bil) skal sikre at de rester af rudelim der sidder tilbage kan binde på ny rudelim etc
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

23-12-2008, 14:48
|
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: på sundet
Indlæg: 401
|
|
altså jeg skifter dem bare hvis de ikke er så dyre fordi så ved jeg det virker
men nogen der ved hva det koster ?
|

23-12-2008, 23:02
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
|
|
Okay, så blev jeg da det klogere
Fik det bare afvide 
|

24-12-2008, 11:52
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
|
|
Ma kan gøre det, at hvis der stikker noget af bolten op, og man kan få en møtrik på, så undersænker man møtrikken så der kun lige er 2-3mm, tilbage af gevindet og skruer derefter møtrikken på med det undersænket op af,
Og svejset møtrikken fast til bolten, og lader varmen sætte sig ned gennem bolten før man tager fat, det virker ofte,
Men lige en mulighed før man begynder at bore,
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
Similar Threads
|
| Emne |
Emne forfatter |
Forum |
Svar |
Sidste indlæg |
|
Knækket tændrør
|
lbk |
Ældre både, vedligeholdelse og mekanik |
3 |
21-08-2009 10:08 |
|
Bolt på udstødning
|
Lars T |
Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer |
10 |
02-06-2009 23:34 |
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 130,262
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, Reubentainy |
|