Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Drev og propeller

Drev og propeller Spørgsmål vedr. propeller og drev - mekaniske spørgsmål om drev henviser vi til forumet om mekaniske udfordringer

» Online brugere: 181
0 medlemmer og 181 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #26  
Gammel 01-02-2009, 13:21
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Citér:
Originally Posted by Campion 165(seb) Se indlæg
Nu skal jeg lige høre - efter at have læst tråden igennem: er det virkeligt nødvendigt at af- og påmontere drevet hele tiden??
Det lyder for mig som om, det er noget I gør rimeligt ofte?
Af hvilken grund osv?

Man bør årligt afmontere drevet og kontrolere bælge smørre splines etc samt kontrolere motorens opretning

Nogen gør det aldrig i hele motorens levetid - og har ikke problemer med det men det fagmæssige korrekte er at afmontere det årligt for eftersyn af bælge smørring etc.

Selve afmonteringen er en enkel sag - kan gøres på ca 5-8 minutter monteringen ligeså så det er ikke det store arbejde og så ved man at alt er klart til en ny sæsson

Når man afmontere det er en drevstander en god ting da drevet er forholdsvis tungt (et alpha/sx vejer lidt under 50 kg)

Nogle afmonterer drevet i efteråret og genmonterer det om foråret - så er drevet (og båden) heller ikke udsat for så stor tyveririciko, jeg tilhører selv den kategori - jeg har så et "dæksel" et "stor-it" cover jeg monterer der hvor drevet har siddet - man kan også bare sætte en plasticpose over hvis båden skal stå uden drev på i længere tid
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
 


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,696
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, PilarGlasf
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 19:27.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden