Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Ældre både, vedligeholdelse og mekanik

Ældre både, vedligeholdelse og mekanik Vedligeholdelse af ældre både og deres mekanik

» Online brugere: 129
1 medlemmer og 128 gæster
Damian1512
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #24  
Gammel 17-02-2009, 22:29
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Jo, King Cobra drevet var fint. Jeg mener at det blev lavet med og uden konisk kobling - her kan horizonblue uden tvivl bidrage med mere viden og info.

Problemet med Cobra drevet - de første årgange - var gearkablet, der var fejlkonstrueret og forårsagede ødelagte gearhjul på stribe. Herefter kom problemet i mange år med utætte drev, hvor fejlen var "snørreliv" på impellerakslen - ENN har set min defekte impelleraksel med "snørreliv".
Det er rigtigt at King Cobra er lavet både med klo kobling og konisk kobling.

King Cobra med klokobling, er såmænd bare magen til et alm Cobra drev, men skulle larme mere, formentlig på grund af ligeskårne tandhjul. Ligeskårne tandhjul kan holde til flere kræfter, men larmer mere end tandhjul med skråfortanding.

King Cobra med konus kobling, som er efterfølgeren, skulle efter sigende være et fint og stærkt drev. Men som det vist også bliver sagt, svært at finde reservedele til. Det har været koblet sammen med en Steyr diesel motor engang. OMC lavede nemlig en kort overgang et diesel setup og hertil blev King Cobra med konus kobling anvendt.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
 


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
NYHED - konvertering fra OMC Cobra til Alpha One Gen I/II Miss Mancini Drev og propeller 4 28-08-2012 12:22
Dollarprinsessen har brækket ryggen..... Miss Mancini Drev og propeller 78 20-08-2009 20:57

» Statistikker
Medlemmer: 127,562
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Damian1512
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 05:05.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden