» Online brugere: 175 |
0 medlemmer og 175 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

20-05-2009, 23:43
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
"Udstødningsmanifold, svejses selv, materialer(jern): 500.-
Udstødningsknæ, svejses selv, materialer(rustfrit): 500.-""
Det er billigt jeg vil gerne bestille 2 sæt rustfri til en 135 hk det må være det samme som det jeg skal bruge til min v8....
Nej vel ????
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

21-05-2009, 08:33
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Hold kæft den er fin HOBL
Den skinner lige til en i smidning 
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

21-05-2009, 08:38
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Citér:
Originally Posted by Strøyer
"Udstødningsmanifold, svejses selv, materialer(jern): 500.-
Udstødningsknæ, svejses selv, materialer(rustfrit): 500.-""
Det er billigt jeg vil gerne bestille 2 sæt rustfri til en 135 hk det må være det samme som det jeg skal bruge til min v8....
Nej vel ????
|
Hehe, nej ikke helt.
Men når man selv vil i gang med at svejse noget sammen, er det ikke råmaterialerne der koster. Jern og rustfrit har været hammerdyrt, men er faldet meget i pris.
Man kunne evt, hvis man ikke gider at svejse knæ til Mercedesen, lave udstødningsmanifolden således at et standard knæ, altså fra en Mercruiser, OMC eller Volvo passer derpå.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

21-05-2009, 08:45
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
jeg er nu stærk tilhænger af at lave et komplet rustfrit udstødningssystem må jeg sige....
Med afgange lige i vandoverfladen. Så længe det ikke er en Turbo diesel så bliver udstødningerne knap så varme jo? 
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

21-05-2009, 21:53
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Fidusen selvfølgelig, ved en komplet manifold i rustfri, er at på de varme steder hvor maling ikke kan holde, begynder den ikke at ruste. Det er f.eks. helt inde ved topstykket.
Med hensyn til udstødningsvarme, så er der et eller andet der siger mig, at en diesel generelt ikke afgiver så meget varme, som en benzinmotor, på grund af at den forbrænder mere effektivt.
Det kan ENN muligvis sige noget om....
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

22-05-2009, 09:35
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Det er helt korrekt som Horizon skriver - en diesel har 2-300`c lavere udstødstemparatur end en benzin motor - det er også en af årsagerne til den lange levetid en diesel har. Udstødsvantiler bliver mindre termisk belastede ligesom resten af motorens udstødssystem og topstykke har lavere termisk belastning
Det værste er en Gas motor den har høje udstødstemparaturer ca 200-300`c over en benzinmotors
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,720
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Josephtop |
|