» Online brugere: 307 |
0 medlemmer og 307 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

25-08-2009, 08:10
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by høvding
vil lige sige at de 600-800000km for en moderne diesel motor er vel et vidt begreb. og kommer helt and på vedligeholdelse. og en anden ting kan godt være selve motoren kan holde så mange km. men ting som indsprøjtnings dyser, turbo, højtryks pumpe, er ting der ikke holder så længde. og er ting som hurtigt kan ødelægge en motor ret så hurtigt.
|
De 600-800000 km er hvad man kan køre med en motor, ikke hvad du nødvendigvis opnår. Det kræver naturligvis vedligeholdelse.
Min egen har kun kørt 477000 km og der har indtil nu kun været skiftet en toppakning, men hvis turboen går i morgen kan det smadre motoren og så er den færdig.
|

25-08-2009, 08:21
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by BrianL
De 600-800000 km er hvad man kan køre med en motor, ikke hvad du nødvendigvis opnår. Det kræver naturligvis vedligeholdelse.
Min egen har kun kørt 477000 km og der har indtil nu kun været skiftet en toppakning, men hvis turboen går i morgen kan det smadre motoren og så er den færdig.
|
Er det den originale turbo på din bil ?
__________________
Chi non risica, non rosica
|

25-08-2009, 08:59
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Er det den originale turbo på din bil ?
|
Ja turboen er den oprindelige ligesom alle andre motor komponenter. Turboen sveder dog noget olie ned mod intercooleren så hvor længe den holder ved jeg ikke.
Intet har været skiftet udover toppakning og senest har jeg kæmpet med en utæt dyse i topstykket som først lykkedes at få tæt ved at udskifte pakningen 3 gange.
|

25-08-2009, 10:02
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Sep 2008
Bopæl: Romdrup ved Aalborg
Indlæg: 211
|
|
Prøvekørte en SantaFe 2,0 113hk 2WD 12/2005 42.000km en ejer, med lidt ridser, til 75kk kontakt uden træk.
Den kørte udmærket. Hvad synes i om prisen.
__________________
Hilsen Leif
medejer af Bayliner 1950 Capri 1997, med Mercruiser 3,0 LX 1997 & Alpha One Gen 2 1997
|

25-08-2009, 11:02
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by lbk
Prøvekørte en SantaFe 2,0 113hk 2WD 12/2005 42.000km en ejer, med lidt ridser, til 75kk kontakt uden træk.
Den kørte udmærket. Hvad synes i om prisen.
|
2WD er lidt mindre attraktiv end 4x4 udgaven, hvis jeg skulle vælge.
Kilometertallet er relativt lavt - der må være dokumentation på dette i form af servicebog.
I mit tilfælde kom de første dyre reparationer der dog blev dækket af garantien omkring 195000 km. Sker det samme i dit tilfælde, kan du sagtens få nogle gode og problemfrie kilometer.
Prisen lyder ikke afskrækkende. Er bilen med manuelt eller automatgear ? Hvad med aircon eller klimaanlæg. Der er klimaanlæg i min og det er guld værd.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

26-08-2009, 06:32
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Sep 2008
Bopæl: Romdrup ved Aalborg
Indlæg: 211
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
2WD er lidt mindre attraktiv end 4x4 udgaven, hvis jeg skulle vælge.
Kilometertallet er relativt lavt - der må være dokumentation på dette i form af servicebog.
I mit tilfælde kom de første dyre reparationer der dog blev dækket af garantien omkring 195000 km. Sker det samme i dit tilfælde, kan du sagtens få nogle gode og problemfrie kilometer.
Prisen lyder ikke afskrækkende. Er bilen med manuelt eller automatgear ? Hvad med aircon eller klimaanlæg. Der er klimaanlæg i min og det er guld værd.
|
Det er en helt skrabet udgave uden ac aut.gear etc. men dokumenteret km ved servicebog og en ejer der havde købt ved forhandler. Jeg ønsker også ac., men ikke nødvendigvis aut.geat.
Prøvede en Touran TDI 140 med aut.gear. Det virkede bare godt, men koster også noget mere.
__________________
Hilsen Leif
medejer af Bayliner 1950 Capri 1997, med Mercruiser 3,0 LX 1997 & Alpha One Gen 2 1997
|

29-08-2009, 08:01
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by lbk
Det er en helt skrabet udgave uden ac aut.gear etc. men dokumenteret km ved servicebog og en ejer der havde købt ved forhandler. Jeg ønsker også ac., men ikke nødvendigvis aut.geat.
Prøvede en Touran TDI 140 med aut.gear. Det virkede bare godt, men koster også noget mere.
|
Den skrabede udgave af Santa Fe´en, kan være fin nok til hverdagsbrug, men til erhvervsmæssig kørsel, har jeg haft stor glæde af aut.gear med ShiftTronic, klimaanlæg mv.
Santa Fe og Touran er to vidt forskellige biler med hver sit temperament. Min søster købte en fabriksny 2003 VW Passat 1.8T - mage til mandagsbil findes næppe. Alt var galt med bilen - efter 15000 km skulle motoren skiftes pga. havari. I alt blev der skiftet 3 motorer på bilen på 175000 km - bilen blev solgt på dba.dk og erstattet med en BMW 330D, som bare virker.
Jeg har hørt om mange problemer med de nyere VW biler - kvaliteten er ikke som den har været selv om der uden tvivl er mange, der kører problemfrit - og ikke mindst de ublu servicepriserne på aut. værksteder.
Er driftøkonomien i højsædet, ville jeg nok vælge Santa Fe´en.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

29-08-2009, 11:55
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Den nye motor til min Santa Fe bliver leveret på mandag d. 31. august til værkstedet.
__________________
Chi non risica, non rosica
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,040
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Richardcoony |
|