Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Ældre både, vedligeholdelse og mekanik

Ældre både, vedligeholdelse og mekanik Vedligeholdelse af ældre både og deres mekanik

» Online brugere: 160
1 medlemmer og 159 gæster
maximllmt
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 24-03-2010, 07:46
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by mjp Se indlæg
Hej Rolf.

tak for tilbuddet men jeg tror ikke det bliver nødvendigt med de standard auto stumper jeg driver et auto værksted i min fritid så jeg har nogle fordelagtige aftaler der igennem men jeg skal have dig i tankerne hvis jeg får brug for marine stumper.

\Michael
Det er glimrende. De almindelige reservedele til motoren ( pakningssæt, lejer olier mv. ) kan sagtens være fra autobranchen. Vær opmærksom på starter og generator, hvis de skal skiftes. Disse komponenter skal være gnistfri ellers kan det ende galt.

Udstødningsmanifoldet kan efter mange års virke briste - jeg ville undersøge det nærmere inden motoren samles. Alternativt kunne en sandblæsning og pulverlakering af manifoldet - hvis det er i god brugbar stand - være en oplagt mulighed. Har du mulighed for at trykprøve det, ville jeg gøre det.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #2  
Gammel 24-03-2010, 07:57
mjp mjp er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Mar 2010
Bopæl: Ølstrup
Indlæg: 26
Billeder: 16
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Det er glimrende. De almindelige reservedele til motoren ( pakningssæt, lejer olier mv. ) kan sagtens være fra autobranchen. Vær opmærksom på starter og generator, hvis de skal skiftes. Disse komponenter skal være gnistfri ellers kan det ende galt.

Udstødningsmanifoldet kan efter mange års virke briste - jeg ville undersøge det nærmere inden motoren samles. Alternativt kunne en sandblæsning og pulverlakering af manifoldet - hvis det er i god brugbar stand - være en oplagt mulighed. Har du mulighed for at trykprøve det, ville jeg gøre det.
Hej Igen.

Hele motoren incl løs dele ryger til sandblæsning i denne uge, det ser ikke umiddelbart ud til at manifolden fejler noget det eneste der er med den er den væg inde i knæet hvor kølevandet løber ud i udstødningsgassen ser lidt brugt og rusten ud.

\ Michael
__________________
Så længe det knager holder det

20 fods Rocca Pac årg 80
Volvo Penta B30 med 270 drev.
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,482
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, mangalLax
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:42.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden