Fenderen.dk
 
GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 134
1 medlemmer og 133 gæster
Dwayneitafe
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 28-08-2010, 11:58
selektiv11 selektiv11 er offline
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: helnæs
Indlæg: 9
Citér:
Originally Posted by MartinN Se indlæg
Du kan godt bruge det korte ben, men du skal sikre dig at kavitationspladen stadig flugter med bunden af båden, ellers er motoren monteret for højt og så kan du få problemer med kølingen.

Som udgangspunkt var Yamaha og Mariner kun ens indtil sidst i 80'erne, men på de små motorer har samarbejdet vist varet ved i et vist omfang.
Har målt og kigget, det kan vidst godt lade sig gøre, men tror nu jeg beholder det lange, har skilt begge pumper ad, og hele gearet fra marineren er i dårlig stand, og ja der var ingen libeller tilbage på yamahaen, så finder en ny og monterer, ingen tvivl om at det var/er problemet, den har vidst ikke set vand i kølesystemet meget meget længe, har en fornemmelse af, at nogen har tørstartet den alt for mange gange!!!!!!!!!

Nå det blir et mandags projekt!! Mange tak for hjælpen Martin og Goffy!!!!!
Reply With Quote
  #2  
Gammel 28-08-2010, 14:44
Grand's Avatar
Grand Grand er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: Vindeby, Tåsinge
Indlæg: 22
Et fif med tjek af kølestrålen er at tage noget kraftigt et tråds ledning og stikke ind i kølestråle-kontrol-hullet.
Det er det eneste hul på undersiden af motoren - agter.
Nogle gange kan en snegl vokse sig stor og så skal den knuses og skylles ud..
Reply With Quote
  #3  
Gammel 28-08-2010, 22:03
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
Billeder: 102
Citér:
Originally Posted by selektiv11 Se indlæg
Har målt og kigget, det kan vidst godt lade sig gøre, men tror nu jeg beholder det lange, har skilt begge pumper ad, og hele gearet fra marineren er i dårlig stand, og ja der var ingen libeller tilbage på yamahaen, så finder en ny og monterer, ingen tvivl om at det var/er problemet, den har vidst ikke set vand i kølesystemet meget meget længe, har en fornemmelse af, at nogen har tørstartet den alt for mange gange!!!!!!!!!

Nå det blir et mandags projekt!! Mange tak for hjælpen Martin og Goffy!!!!!
Selv tak

Tjek for en sikkerheds skyld om der er termostat på. Du kan godt risikere at stumper fra impelleren er røget med videre i kølesystemet, og så er det oplagt at de blokerer ved termostaten.

Det kan godt lyde som om at den har været kørt meget varm og så jeg ville lige køre med en federe blanding til at starte med.

Du må da meget gerne lige give en tilbagemelding
__________________
/Martin

En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...

_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax

Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Reply With Quote
Svar

Tags
dør, kølevand, manual, yamaha


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 126,111
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Dwayneitafe
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 15:16.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden